יום שלישי, 20 בספטמבר 2011

האם ניתוח להסרת משקפיים בלייזר מסוכן, ואיפה כדאי לעשות את הניתוח?


ישנם לא מעט אנשים אשר מרכיבים משקפיים, לא כולם רוצים להסיר אותם לצמיתות, אך אלה שכן רוצים, יש להם את האפשרות להסיר את המשקפיים ללא בעיות, ותוך זמן קצר מאד. אחד הפתרונות הבולטים הוא ניתוח להסרת משקפיים בלייזר.
האם ניתוח להסרת משקפיים בלייזר הוא ניתוח מסוכן? האם אולי פשוט להישאר עם משקפיים ולא לקחת סיכון שמשהו עלול להתשתבש במהלך הניתוח?
העיניים שלנו הם החיים שלנו, ולכן חייבים לברור היטב לפני שאנו עושים צעד גדול ומשמעותי בחיים שלנו. ניתוח להסרת משקפיים בידיים לא נכונות, יכולות להוביל למספר בעיות שבחלקם לא ניתן לחזור חלילה.
לכן, בחירת המקום הוא מרכיב חשוב ואף ראשון בלקיחת ההחלטות. ישנם ניתוחים המתבצעים בתוך קליניקות פרטיות, ישנם בתוך משרדים בבניין מגורים, וישנם מרכזים רפואיים בתוך בתי חולים, שהם אגב, מומלצים ביותר.

מרכז הרפואי הרמוניה בבית החולים שערי צדק, מעמיד רופאים בעלי ניסיון ושם, אשר בפועל הם גם רופאים בבית החולים, וחלילה, אם צריך טיפול רפואי תוך כדי, יש את בית החולים שיעמוד לצידך, עם הרופאים המקצועיים וטיפולים הנידרשים. הרמוניה הוא אחד משני מרכזים בלבד שמשתמשים בלייזר לאורך כל זמן הניתוח ולא רק בחלקו.
מרכז הרמוניה, המרכז הרפואי להסרת משקפיים בלייזר ,מציע בדיקות התאמה מתקדמות, ונותן תוצאות מדויקות לגבי מידת התאמתך לניתוח. באם עולה ספק או חשש קל ביותר לגבי מידת התאמתך או לגבי סיכוייך להחלים באופן מלא לאחר הניתוח, בהרמוניה לא ינתחו אותך. 

למי מתאים הניתוח?
הניתוח מתאים לבעלי מרשם מינוס נמוך או בינוני עם צלינדר קטן או ללא צלינדר כלל, אשר המרשם למשקפיים לא השתנה לפחות שנה, ונתוני הקרנית מתאימים לניתוח מבחינה רפואית.

למי הניתוח אינו מתאים?
הניתוח דורש עובי קרנית מסוים, אישון שאינו גדול מהרגיל וקרנית בריאה, ולכן הניתוח אינו מתאים למי שהינו:
  • בעל מרשם (-) גבוה.
  • מרשם (+).
  • צלינדר גבוה.
  • קרנית לא אחידה, מעוותת או פגועה.
  • מחלת קרטוקונוס או מחלת קרנית אחרת .
  • מי שסובל מסוכרת או ממחלות אוטואימיוניות.
  • מי שמשתמש בסטרואידים באופן יום-יומי.
  • מי שסובל מדלקות כרוניות בעיניים.
  • לבעלי לחץ תוך עיני גבוה.
  • למי שאובחן כבעל יובש עיניים משמעותי.
בניתוח לייזר להורדת מרשם עלולים להיות סיבוכים שונים, שאינם נפוצים, עד כדי פגיעה בקרנית העין ובראייה. ולכן הניתוח אינו מומלץ למי שעלול להפגע בצורה משמעותית מהסיבוכים שעלולים להופיע לאחר הניתוח, כמו מי שהינו בעל עין אחת בלבד הרואה היטב עם משקפיים והשנייה פגועה או עצלה, ומי שעבודתו או קריירה שתכנן מחייבת ראייה חדה עם או בלי משקפים.
אדם שאינו נוהג לקחת סיכונים מכל סוג, רצוי שימנע מביצוע הניתוח. 
הניתוח עצמו קצר, אולם אינו מתאים למי שאינו יכול להתמקד על נקודת אור למשך כ60 שניות, למי שלא יהיה מוכן לעבור ניתוח לתיקון במידת הצורך, למי שאינו יכול להיות מספר ימים ללא עדשות מגע ואינו יכול להרכיב משקפיים מבחינה טכנית, למי שאינו יכול לקחת מספר ימי חופש המיועדים להתאוששות אחר הניתוח ולביקורות. 

הסרת משקפיים בניתוח כדאי או לא?
ההחלטה הינה כמובן רק של המטופל. אל תהיה מושפע מלחץ חברתי, מבצע יחודי לתקופה מוגבלת, שכנוע של הרופא וכדומה. סיבוכים שונים מהניתוח אם יהיו, ישפיעו עליך ולא על אחרים.חשוב היטב, כמה המשקפיים מפריעים לך ביום-יום, ומה יקרה במידה והניתוח יסתבך.כיום, רוב האנשים שעברו את הניתוח מרוצים ממנו, אחוז קטן מהם סובל מבעיות עיניים שונות אשר קשה לפתור אותן. 

הסרת משקפיים בלייזר היא ניתוח מכל בחינה, אף שהיא מבוצעת בהרדמה מקומית. הטעמים להעדפת הסרת משקפיים על פני הליכה עמם ברורים, להוציא את מי שמשקפיים מהווים עבורם חלק מ בלתי נפרד מחזותם  או  אף מאישיותם ( כגון – נתן זהבי, צביקה פיק ואחרים).
בשל הסיבוכים הצפויים בו אבל אל רק בגללם, חשוב לברר היטב לפני ניתוח  תיקון ראייה והסרת משקפיים האם אתם מתאימים לעבור ניתוח זה כדי לשלול העדר התאמה לניתוח, כלומר – להיכלל בקבוצה אשר מי שנמנים עמה  מורשים לעבור את הניתוח מבחינה רפואית/ בריאותית, יש להיבדק אצל רופא עיניים. חשוב לדעת,  כי ניתוח הסרת משקפיים מחייב עובי קרנית מסוים.

עם כל ההבנה את מניעי הרצון להסיר משקפיים, חשוב שיהיה ברור מעל לכל ספק כי ייתכנו סיבוכים שונים. ניתוח הסרת משקפיים כרוך בסיכון. עלולות להיות לו תוצאות בלתי הפיכות. הראייה עלולה להיפגם. אין בדברים אלה משום ניסיון להניא, חלילה, מי שמנוי וגמור עמם לעבור ניתוח זה, אלא שיתופם במידע חשוב.
כך או כך, לפני ניתוח הסרת משקפיים, בררו היטב, האם המנתח מקצועי. בקשו המלצות ממנותחים שונים. בררו חלופות, לרבות מחירים. בכל מקרה – אם החלטתם לעבור ניתוח זה, חשוב שתהיו שלמים עם עצמכם, מאחר שאתם תהיו אלה שיישאו בתוצאות – חיוביות ( חלק הארי של המקרים) או שליליות ( מיעוטם).

מהם ליקויי הראייה בהם מטפלת קרן הלייזר?
הפרעות של קוצר ראיה, ירידה באיכות הראיה בעקבות גיל או פציעה, רוחק ראיה או ראיה מטושטשת ולא ברורה, יתאימו לטיפול הלייזר.
באיזה גיל ניתן לבצע את הטיפול?
במידה ומדובר בטיפול לצרכים קוסמטיים, מומלץ לבצע את הטיפול לאחר גיל 18.